Kreatív Műhely felnőtteknek

·         I. Feszültségoldás és kreativitásfejlesztés

·         óvodapedagógusok és szülők részére

Művészeti Műhely, mely 8 alkalmas, alkalmanként 2 órás kis létszámú csoportos foglalkozásokkal. (A szükséges eszközök, anyagok biztosítottak.)

·         Ez a csomag két területet érint, az egyik a pedagógusok lelki egészségének prevenciója, rehabilitációja különböző relaxációs, művészeti technikák elsajátításával. A másik pedig az óvodai nevelésben hatékonyan alkalmazható fejlesztő technikák bemutatása, illetve elsajátítása. A tanfolyam során nemcsak hasznos relaxációs és pedagógiai ismeretekre tehetünk szert, hanem ismerkedhetünk a különböző művészeti médiumokkal, technikákkal, illetve „pletykálunk” kicsit a művészettörténet kényes kérdéseiről, titkairól.

·         A műhelymunka során ízelítőt adunk egy olyan speciálisan kidolgozott művészeti nevelésről, mely hatékonyan alkalmazható mind a pedagógusok lelki, szellemi egészégének megőrzése érdekében, mind pedig az óvodapedagógiában szükséges vizuális, művészeti nevelés során. Szó esik a kreativitás fejlesztéséről, mely a felnőtteknél is ugyanolyan célszerű, mint a gyerekeknél. Bemutatjuk azokat a speciális, főleg művészetterápiás elemeket tartalmazó foglalkozástípusokat, melyek hatékonyan képesek korrigálni az óvodáskorú gyerekek magatartászavarait, szociális és tanulási képességeiket fejlesztve, kudarcélmények nélkül oldják traumáikat, szorongásaikat.

·          

·         Művészeti műhely/tanfolyam tematikája (8 alkalom): A műhelyben való részvételnek semmilyen művészeti képzettséggel kapcsolatos elvárása nincsen. Bárki részt vehet rajta, nem feltétel még a jó kézügyesség sem! Egyetlen feltétel a nyitott, befogadó hozzáállás, hiszen egy nyitott, befogadó légkörbe érkezünk, ahol a közös munka leginkább jó hangulatban valósítható meg.

·         1-4. alkalom:

·         Téma: prevenció – rehabilitáció – relaxáció

·         -         meditatív alkotás – belső utazás

·         -         zenére alkotás – gesztusfestészet különböző technikákkal

·         -         légzésre festés

·         -         alkotás „védett térben”

·         4-8. alkalom:

·              Téma: Művészet másképp. Közös alkotás Kicsiknek Nagyokkal.

·         -         festés testtel, különböző tárgyakkal

·         -         aquarell – festés másképp, avagy vízfestékkel szabadon

·         -         meseszövés

·         -         művészetterápiás gyakorlatok

·          

·         Ajánlott,

·         - ha tapasztalja a kiégés jeleit,

·         - ha lelkileg, szellemileg regenerálódni szeretne,

·         - ha érdekli a művészet,

·         - ha szeretne sikeresebb lenni munkájában,

·         - ha elfogytak az ötletei,

·         - ha egy jót szeretne végre játszani.

 

II. Fejlesztő és terápiás jellegű, komplex

művészeti foglalkozások

Művészeti Műhely, az alkalmak száma igény szerint alakítható, egy alkalom 2 órás, kis létszámú csoportos foglalkozások. (Szükséges eszközök, anyagok biztosítottak.)

Ez a csomag kifejezetten az óvodai, művészeti jellegű foglalkozásokhoz nyújt segítséget, ötleteket a hatékonyabb, sikeresebb munkához. Bemutatjuk az előadás során az általunk már évek óta alkalmazott, rendhagyó művészeti foglalkozásokat. Olyan témaköröket érintve, mint például „hogyan lehet másképp tanítani a művészetet?” ,vagy  „miért fontos a kreativitás fejlesztése a pedagógiában, és miként fejleszthetjük azt művészeti eszközökkel?” . A műhelymunka során olyan új technikákat, foglalkozástípusokat ismerhetnek meg a pedagógusok, amelyek nemcsak az óvoda hétköznapjait színesítik tovább, hanem eredményesebb iskolai felkészítést, a szorongó, szociális és magatartászavarral küzdő gyerekeknek pedig feszültségoldást tesznek lehetővé. Mindezt különösebb anyagi ráfordítás nélkül. 

A Művészeti Műhely tematikája:

·       -         festészet másképp (testtel, tárgyakkal), kudarcélmény nélkül

·       -         testtudat fejlesztése

·       -         szorongások, feszültségek, traumák oldása alkotással

·       -         kreativitásfejlesztés, iskola-előkészítés, tanulási zavarok korrigálása

 

Ajánlott:

·       -         ha már nincs sikerélménye a munkájában,

·       -         ha elfogytak az ötletei,

·       -         ha ki szeretne próbálni valami egészen újat a pedagógiában,

·       -         ha nyitott a művészetre általában és szeretne egy jót játszani,

·       -         ha tovább szeretné fejleszteni a gyerekek tanulási képességeit,

·       -         ha van egy-két „rossz” gyerek a csoportjában. :)